Slăbeşte bine înainte de orice!

0

slabeste sanatosSă slăbeşti bine nu este sinonim cu să slăbeşti repede sau să slăbeşti mult.

Să slăbeşti bine înseamnă:

  • să pierzi grăsime şi nu muşchi;
  • să scazi în greutate ameliorându-ţi sănătatea;
  • să nu pui la loc kilogramele pierdute.

Să pierzi 40 kg (dacă ai nevoie cu adevărat să le pierzi) nu e mai dur sau mai complicat decât să pierzi 10. Durează doar mai mult timp!

Când acceptăm să ne ocupăm de un pacient care vrea să scadă în greutate, îi explicăm că ritmul lui va fi al nostru. Nu impunem niciodată cutare sau cutare program dietetic pentru a căuta un rezultat spectaculos.

Invers, s-a demonstrat că scăzutul în greutate mai rapid la începutul unui regim este un factor major de motivaţie (şi deci de reuşită) pe termen scurt, dar şi pe termen mediu. în realitate, per­soanele care slăbesc mai repede la început şi care-şi schimbă mai rapid obiceiurile au mai multe şanse să-şi atingă obiectivele şi mai ales să-şi menţină în mod corect greutatea pierdută.

Prioritatea noastră este aşadar să ne ajutăm pacientul să „slăbească bine“, dar şi să-l ghidăm pentru a-şi putea găsi cel mai bun program dietetic pentru el. Şi dacă este motivat pentru a ţine un regim mai strict, îl urmăm în alegerea lui, fără un motiv medi­cal anume, căci este poate cea mai bună soluţie pentru ca el să-şi atingă scopul.

Primul obiectiv: reducerea tuturor glucidelor

Știi deja: principalul tău adversar, dacă ai tendinţa să iei în greutate, va fi insulina. Insulina antrenează stocarea caloriilor în adipocitele tale şi favorizează gustările care implică ciugulit şi excese calorice. Şi cercul vicios este anclanşat. Zaharurile sunt cele care antrenează secreţia de insulină. Dacă proteinele şi anumite lipide sunt indispensabile sănătăţii, zaharurile nu aduc decât calorii şi pot fi reduse aşadar fără riscuri pentru sănătate.

Atunci când vorbim despre reducerea zaharurilor, este vorba despre toate zaharurile, atât cele rapide, cât şi cele lente. Adică toate alimentele care au un gust dulce, dar şi toate feculentele, începând cu pâinea al cărei rol în problemele de greutate este adesea subestimat.

Reducerea importantă a glucidelor, a tuturor glucidelor, va fi aşadar primul obiectiv pentru a scădea în greutate.

Al doilea obiectiv: consumarea unei proteine o dată la patru ore

Dacă reducem glucidele, ce-o să mâncăm? Legume şi crudităţi, desigur, care au foarte puţine calorii, dar care nu hrănesc suficient. Şi apoi? Grăsimile, foarte calorice, trebuie limitate. Ce mai rămâne aşadar?

Al doilea obiectiv va fi optimizarea consumului de proteine. Este vorba de a optimiza şi nu de a mânca fără măsură, căci scopul este să absorbi cantitatea de proteine necesară şi optimală pentru sănătatea ta şi pentru a-ţi controla foamea.

Marja este, în ciuda a tot, adesea mare între consumul spontan al numeroaselor persoane şi nevoile reale ale organismului lor. Atunci când construim un program dietetic personalizat, suntem adesea determinaţi să-i cerem pacientului să consume de două şi chiar de trei ori mai multe proteine decât mănâncă în mod obişnuit.

De ce să optimizăm proteinele?

  • Pentru că proteinele sunt alimentele care dau cel mai bun efect de saţietate.
  • Pentru a-ţi hrăni muşchii şi pentru a-ţi permite să pierzi în principal grăsime.
  • Pentru a-ţi hrăni şi celelalte organe precum pielea (să eviţi să se întindă prea mult) şi creierul (efect psihostimulant al pro­teinelor).

Să consumi mai multe proteine, da, dar nu orice aliment pro­teic! Unele alimente proteice au aport de proteine, dar şi de prea multe grăsimi rele şi prea multe calorii (antricot şi altă carne grasă). Va trebui aşadar să-ţi alegi bine alimentele proteice dacă vizezi o pierdere în greutate.

Distribuie

Adauga un comentariu


2 + 7 =

Creare și Promovare SEO Expert