Filozofia practicării sportului în aer liber

0

exercitii in aer liberReamintiţi-vă că până şi o plimbare ocazională se poate transforma într-un antrenament fizic. încercaţi să mergeţi pe jos în ritm rapid. Când sunteţi sigură că v-aţi încălzit muşchii, opriţi-vă la fiecare câteva minute şi faceţi zece fandări. Dacă ajungeţi lângă o bancă, efectuaţi urcări şi cobo­râri de pe aceasta sau flotări cu spatele la ea. O şosea cu o pantă abruptă sau un şir de trepte vă oferă prilejul perfect să faceţi exerciţiu fizic. Repetaţi exerciţiile de forţă de trei ori în timpul plimbărilor pentru a profita cât mai mult de acestea şi pentru a vă antrena cu adevărat muşchii.

Mediul înconjurător este cea mai bună sală de gimnastică cu putinţă.

Tot ceea ce trebuie să faceţi e să profitaţi de acest lucru şi să priviţi mediul înconjurător cu alţi ochi. Priviţi iarba ca pe un covoraş moale pentru exerciţiile la abdomen. Copacii şi gardurile masive oferă o fundaţie stabilă de care să vă spri­jiniţi pentru exerciţiile din aşezat cu spatele lipit de perete. Tribunele sunt perfecte pentru urcări şi coborâri. Băncile sunt ideale pentru flotările cu spatele. Trotuarele şi potecile sunt locuri foarte bune pentru fandări şi genuflexiuni, asta să nu mai vorbim de alergare sau mers pe bicicletă.

În afară de faptul că este un loc extraordinar pentru antrenament, practicarea exerciţiilor fizice în aer liber are un efect calmant. Studiile relevă că numai faptul de a vă afla în preajma copacilor şi a ierbii verzi poate avea un efect calmant asupra creierului. Ce altceva să mai adaug? Practicaţi sportul în aer liber!

Practicarea sportului în aer liber vă expune foarte mult la soare. Dar trebuie să aveţi grijă să nu staţi prea mult în lumina acelor raze care vă pot dăuna. Folosiţi o loţiune de protecţie solară, ori de câte ori exersaţi în aer liber. Protejaţi-vă chiar şi în lunile de iarnă ori în zilele răcoroase. Altitudinile mari şi razele ultraviolete UVB (cele care pene­trează norii subţiri şi provoacă arsuri) vă pot afecta grav, fără să realizaţi acest lucru. Studiile arată că loţiunile de protecţie solară sub formă de spray sunt mai bune decât cele sub formă de cremă, deoarece este mai puţin probabil să omiteţi vreo zonă sau să distribuiţi loţiunea în mod neu­niform pe riduri şi cute. Şi nu uitaţi de mâini, gambe, gât şi urechi. Şepcile de baseball sunt, de asemenea, excelente, ca măsură suplimentară de protejare a feţei.

Nu folosiţi acest potenţial pericol ca pretext pentru a sta în casă sau pentru a evita să faceţi mişcare. Dacă vreţi cu adevărat, atunci faceţi mişcare dimineaţa, înainte ca soa­rele să ardă prea tare, sau seara, când soarele începe să apună.

Ritmul contează

Reţineţi, ritmul contează. Unii oameni cred, în mod eronat, că atâta vreme cât parcurgi aceeaşi distanţă şi cronometrezi timpul în care ai parcurs distanţa respectivă, vei arde acelaşi număr de calorii. Greşit! Alergarea vă face inima să pompeze, vă pune sângele în mişcare şi face ca muşchii să consume calorii cu o intensi­tate mult mai mare decât mersul pe jos. Când alergaţi, vă desprindeţi de pământ la fiecare pas, în timp ce mer­sul pe jos doar împinge picioarele înainte, unul în faţa celuilalt. De fapt, la fie­care kilometru pe care l-aţi parcurs mergând, aţi fi ars cam de două ori mai multe calorii dacă aţi fi alergat.

Simţiţi cum ard caloriile? Poate că nu…

Câte calorii credeţi că ardeţi, în cadrul unui program cardio cu durata de o oră? Ei bine, puteţi afla acum.

Activitate cardioCalorii arse timp de o oră
Dans din buric290 calorii
Mers pe bicicletă (pe stradă sau în altă parte, dar nu pe teren accidentat)640 calorii
Antrenament în circuit (de intensitate mare, combinând exerciţiile cardio cu cele de rezistenţă)510 calorii
Schi fond510 calorii
Tai chi255 calorii
Grădinărit290 calorii
Golf (cărat crose şi mers pe jos pe teren)290 calorii
Săritură cu coarda640 calorii
Caiac320 calorii
Ciclism montan545 calorii
Baschet290 calorii
Fotbal640 calorii
Alergare640 calorii
Alergare pe scări960 calorii
Ture în bazinul de înot450 calorii
Mers pe jos în ritm rapid320 calorii
Mers pe jos în ritm moderat245 calorii
Distribuie

Adauga un comentariu


2 + 9 =

Creare și Promovare SEO Expert