Evaluarea dietei

0

dieta sanatoasaUn program de fitness bine gândit reprezintă o foarte mare parte din succesul unui plan de slăbire sau de control a greutăţii. Dar nu este totul. Trebuie să fiţi conştienţi şi de dietă. Când spun „dietă“, nu mă refer la restricţionarea numărului de calorii pentru o anumită perioadă de timp şi revenirea ulterioară la vechile obiceiuri alimentare. Mă refer la faptul că a mânca sănătos trebuie să devină un obicei care să sprijine programul de fitness. Mesele echilibrate din punct de vedere nutriţional vă oferă energie şi putere. Vă pot ajuta la creşterea masei musculare. Vă pot stimula chiar şi metabolismul. Atât creşterea masei musculare, cât şi stimu­larea metabolismului vă vor ajuta să ardeţi mai multe calorii. Dacă mâncaţi sănătos, acest lucru vă poate îmbunătăţi atât dispoziţia sufletească cât şi sistemul imunitar.

Deficienţele nutriţionale cronice pot rezulta în probleme grave de sănătate. Dincolo de simpla îngrăşare, sunteţi în pericol să suferiţi de boli cardiovasculare, diabet şi chiar cancer. O dietă sănătoasă şi un regim de fitness pot să reducă cu mult riscul de a muri tânăr.

Pentru a mânca sănătos trebuie să fiţi atenţi la dimensiu­nea porţiilor, să mâncaţi frecvent (pentru a avea energie şi putere de concentrare cel mai bine ar fi să existe cinci mese uşoare pe zi) şi să alegeţi alimente potrivite, ţinând cont de conţinutul lor de vitamine şi minerale, precum şi de echilibrul dintre proteine şi carbohidraţi utili. Vă voi învăţa cum să menţineţi o dietă sănătoasă care vă va susţine pro­gramul de fitness.

Pentru a verifica cât de echilibrată nutriţional este dieta voastră răspundeţi la următoarele întrebări:

  • Sunteţi atente la dimensiunea porţiilor de mâncare?
  • Beţi cel puţin opt pahare de apă pe zi?
  • Verificaţi etichetele de pe produsele semipreparate?
  • Când vă pregătiţi masa vă gândiţi la sănătatea voastră?
  • Ştiţi cum să faceţi combinaţii alimentare sănătoase?
  • Sunteţi atente să consumaţi mese bogate în fibre şi pro­teine, dar fără grăsimi?
  • Pe parcursul zilei mâncaţi fructe proaspete şi legume?
  • Menţineţi consumul de zahăr la minimum?
  • Alegeţi proteine şi carne de calitate fără grăsime?

Dacă nu aţi răspuns „da“ la majoritatea întrebărilor trebuie să vă regândiţi preferinţele alimentare, concentrându-vă pe cele care vă asigură o dietă echilibrată. Da, este nevoie de o planificare. Poate va trebui să ieşiţi şi să cumpăraţi câteva produse pe care nu le-aţi mai gustat până acum. Dar dacă vreţi rezultate reale modificarea obiceiurilor alimentare va avea un impact major. Ştiu cât este de greu să-ţi modifici rutina, să renunţi la tipare şi preferinţe vechi de ani de zile, poate chiar decenii. Dar credeţi-mă când vă spun că veţi fi fericite că aţi făcut-o. Da, poate nu o să mai puteţi mânca produse gen fast-food în fiecare seară. Dar nu merită, oare, să renunţaţi la încă un baton de ciocolată dacă vă treziţi pline de energie, dacă treceţi de ora trei după-amiaza fără să simţiţi nevoia să vă odihniţi puţin şi veţi mai adăuga cinci ani la viaţa voastră?

Chiar dacă aţi răspuns cu „nu“ la doar câteva întrebări aveţi, totuşi, de lucru. Schimbările mici vă pot influenţa pozitiv viaţa, atât pe termen scurt, cât şi lung.

 

Distribuie

Adauga un comentariu


3 + 8 =

Creare și Promovare SEO Expert