Dietă de vedetă

0

slabireMâncarea reprezintă combustibilul ce vă pune în miş­care. Acesta este modul corect în care trebuie să pri­viţi acest aspect. Da, dar cu toate acestea puteţi să savuraţi orice fel de mâncare. Puteţi lua cina în oraş. Puteţi să vă bucuraţi de fiecare înghiţitură. Dar trebuie să începeţi să o consideraţi ca pe o sursă de energie ce vă permite să faceţi exerciţii fizice, să vă jucaţi cu copiii, să desfăşuraţi activitatea la locul de muncă — să vă trăiţi viaţa. Scopul de bază al alimentaţiei este de a oferi energie corpului.

Mâncarea ne pune la dispoziţie substanţele nutritive necesare exerciţiilor de fitness şi vieţii în general. Dacă nu mâncaţi suficient şi nu consumaţi suficiente calorii, nu veţi avea suficientă energie pentru a susţine un program de exerciţii de calitate. Nu este nimic complicat. Nu cred că doriţi să fiţi numai piele şi os sau să fiţi fragile; doriţi să fiţi în formă. Veţi fi în formă doar dacă veţi mânca sănătos.

Silueta de invidiat a vedetelor

Oare ce fac vedetele ca să-şi menţină silueta? Nu se rezumă totul doar la exerciţii fizice şi la o dietă corectă. Se gândesc de două ori înainte să se îndoape cu pui prăjit (sau plătesc o persoană specializată, cum ar fi un bucătar sau un nutriţionist care să hotărască în locul lor). Asta nu înseamnă că vor evita întotdeauna grăsimile. Secretul este moderaţia.

Dacă vreţi să ştiţi adevărul, vedetelor le vine foarte greu să se abţină atunci când sunt în preajma mâncărurilor grase, cu un conţinut bogat de carbohidraţi, calorii şi grăsimi.

Poate, nu atunci când sunt acasă, dar pe platourile de filmare (unde petrec şi 12 ore pe zi) au la dispoziţie servicii de catering. Serviciile de catering sunt puse la dispoziţie de firme specializate ce aduc pe platou gustări actorilor şi echipei de filmare. Problema legată de aceste servicii este că se adresează tuturor persoanelor şi nu toată lumea are grijă de siluetă. Sunt oferite şi crudităţi (un cuvânt la modă pentru a ne referi la legumele crude şi tăiate), dar mare parte din mâncarea servită — mai ales gustările dintre mese — au un conţinut ridicat de grăsimi, calorii, zahăr, sare, ce sunt rapid absorbite de organism.

Astfel, vedetele se gândesc de două ori înainte să mănânce: acest biscuit enorm cu ciocolată ce conţine 30 de grame de grăsimi, 400 de calorii şi 50 de grame de carbohidraţi merită? Nu. Dar o ciocolată mică acoperită cu cremă de mentă ar putea fi de ajuns pentru a-mi da ener­gie, reîmprospăta respiraţia, satisface pofta de ceva dulce şi calma dorinţa de a mânca ciocolată.

Totul se rezumă la echilibru şi moderaţie.

Vă prezint în continuare câteva sfaturi nutriţioniste pen­tru a vă face ziua mai suportabilă.

  • Luaţi o masă uşoară sau o gustare, de 5-6 ori pe zi.
  • Aveţi grijă ca fiecare masă să conţină proteine.
  • Alegeţi la fiecare masă carbohidraţii ce provin din fructe şi legume.
  • Consumaţi la fiecare masă grăsimi mononesaturate şi polinesaturate. Limitaţi consumul de grăsimi saturate de origine animală. Evitaţi grăsimile trans (grăsimile hidrogenate).
  • Nu consumaţi băuturi bogate în calorii. Evitaţi băuturile acidulate, băuturile pentru sportivi, alcoolul şi ameste­curile. Hidrataţi-vă organismul cu apă.
  • Consumaţi alimente orga­nice ori de câte ori aveţi ocazia.
  • Suplimentaţi-vă dieta cu ulei de peşte (omega-3), vitamina C, vitamina B, compuşi antioxidanţi, se­minţe de in sau ulei din seminţe de in, calciu, mag­neziu şi fier.
  • Ascultaţi-vă vocea interi­oară.
  • Încercaţi să ajungeţi la o combinaţie de 30% carbohidraţi, 40% proteine şi 30% grăsimi.

 

 Intenţia mea nu este de a vă oferi un plan de dietă. Nu trebuie să vă concentraţi asupra restricţiilor. Acesta este un plan nutriţional ce vă sugerează modul cel mai eficient de a mânca pentru a putea susţine cu succes activităţile voastre zilnice, de a avea energie şi un nivel echilibrat de zahăr în sânge pe tot parcursul zilei. Eu nu vă spun să vă înfometaţi sau să renunţaţi la gustările preferate. Dar viaţa înseamnă cumpătare.

Nu vă voi spune să număraţi caloriile, ci vă voi ruga să aveţi grijă ce şi cât mâncaţi (inclusiv ce ciuguliţi între mese — o prăjiturică acum, patru cartofi prăjiţi mai târziu, unul-două chipsuri…). Atunci când numărul caloriilor consumate îl întrece pe cel al caloriilor arse, atunci cu siguranţă vă veţi îngrăşa. Acesta este motivul pentru care aveţi probleme cu greutatea — mâncaţi prea mult şi nu ardeţi destule calorii.

 

Când să ne încărcăm bateriile

Mâncaţi după fiecare antrenament. Dacă faceţi sport la prima oră a dimineţii, este important să luaţi înainte un mic dejun uşor, bogat în carbohidraţi (ultima oară aţi mâncat seara trecută, cu aproximativ zece ore înainte), consumând o banană sau aproximativ 200 ml de suc de portocale. Micul dejun ajută corpul să se trezească şi să intre în func­ţiune. După aproximativ 20 de minute după ce aţi terminat exerciţiile fizice, ar trebui să luaţi o masă în adevăratul sens al cuvântului, una bogată în proteine.

Pentru exerciţiile făcute seara se aplică aceeaşi regulă. Nu este bine să faceţi efort având stomacul gol, dar nici nu este bine să luaţi o masă bogată înainte de a vă urca pe bicicletă sau de a vă pune pantofii de alergat. De ce? Hrana trebuie digerată, un proces ce necesită un aport ridi­cat de sânge şi enzime în stomacul vostru pentru a începe digestia. Dacă veţi face exerciţii fizice imediat după ce aţi luat o masă copioasă, există o şansă destul de mare ca stomacul vostru să facă crampe deoarece muşchii pe care îi lucraţi se luptă cu stomacul vostru pentru sângele nece­sar digestiei alimentelor şi pentru energia de a mişca organismul. Mâncaţi ceva sănătos, în cantităţi mici, înainte de a face exerciţii seara. După ce aţi terminat cu exerciţiile puteţi lua cina, dar asiguraţi-vă că nu e una prea copioasă. Contrar credinţei şi practicii populare, ultima masă a zilei ar trebui să fie şi cea mai uşoară.

Mai important decât ora la care mâncaţi este ce anume alegeţi să consumaţi şi în ce cantitate. Faceţi alegeri chib­zuite şi aveţi grijă la porţii, acesta este secretul unei diete sănătoase.

Noi am adoptat o mentalitate eronată, ce ne determină să vrem să mâncăm cât de mult ne dorim de fiecare dată. Ne dorim să ni se pună în faţă platouri mari cu mâncăruri apetisante. Apoi mâncăm şi mâncăm până când ne des­facem nasturii de la pan­taloni ca nu cumva să se rupă. Vă sună familiar, nu-i aşa? Nu ne prea pasă de calitate, ci de cantitate. De ce credeţi că sunt atât de profitabile restaurantele gen bufet suedez, unde mănânci cât poţi? Pentru că nu ne pasă cât de proaspete sunt legumele sau dacă este carnea organică sau nu, tot ce ne pasă e „să merite banii“.

Distribuie

Adauga un comentariu


+ 5 = 7

Creare și Promovare SEO Expert