Dieta Atkins

0

dieta atkinsDieta doctorului Atkins se include în categoria dietelor cu un aport mic de carbohidrați, prin urmare are toate avantajele, dezavantajele și contraindicațiile dietelor proteice. Dr. Atkins este adeptul utilizării dietelor low-carb pentru slăbire. Dr. Atkins explică eficacitatea dietei sale prin următoarele: cu o cantitate redusă de carbohidrați în regimul alimentar se reduce rezerva de glicogen din mușchi și ficat astfel stratul de grăsime se reduce.

Avantajele dietei Atkins:

– nu trebuie să te înfometezi, poți mânca atât cât dorești, lista produselor care pot fi consumate este mare și diversă.

– din start această dietă este bună pentru că elimină din alimentație produsele precum sunt bomboanele, prăjiturile, chips-urile…, toate acele produse care nu au nici o legătură cu o dietă sănătoasă.

Însă, dieta revoluționară a dr. Atkins are și unele părți mai puțin pozitive:

– Înainte de a începe această dietă, este necesar să afli părerea medicului tău, dacă această dietă ți se potrivește ținând cont de starea ta de sănătate.
– Dieta proteică este absolut interzisă la persoanele cu diabet zaharat, la gravide și la cele care alăptează. În același timp, nu se recomandă persoanelor cu un nivel ridicat de colesterol în sânge.
– Mulți nutriționiști o tratează negativ, considerând-o periculoasă pentru sănătate. Printre posibilele consecințe sunt dereglări de funcționare ale rinichilor, ficatului, inimii și sistemului cardio vascular.

De fapt, chiar dr. Atkins poate fi o anti-publicitate a dietei sale. Acesta a murit la vârsta de 72 de ani, înainte de moarte cântărind în jur de 115 kg la înălțimea de 180 cm.
Dacă totuși te-ai decis să urmezi această dietă, meniul ar trebui să includă mai mult pește, legume, verdețuri. Pentru a evita problemele de sănătate, este necesar să limitezi consumul de carne, să utilizezi vitamine și minerale. Este necesar să încerci să nu ai constipație.

Dieta Atkins constă din două etape principale:

Prima etapă durează 2 săptămâni. În acest timp trebuie să se schimbe metabolismul, organismul începe să fie predispus la arderea țesutului adipos. Pentru a obține rezultate cu ajutorul acestei diete este nevoie să te acomodezi la un regim alimentar nou, să scapi de pofta de dulciuri. De obicei, în aceste două săptămâni greutatea corpului se reduce cu 2 – 6 kg.

A doua etapă a dietei Atkins va dura pentru atâta timp cât o vei respecta, iar dr. Atkins recomandă ca aceasta să fie pe tot parcursul vieții. În tot acest răstimp, greutatea corporală se va reduce lent, dar constant, până la obținerea rezultatelor dorite.

Condiții și rețete pentru prima etapă:

  • este permis consumul de doar 20 grame de carbohidrați pe zi, și doar din alimentele permise
  • este recomandat să mănânc la aceleași ore ca înainte de începerea dietei, dacă simți o senzație de foame, este permisă o mică gustare
  • nu trebuie să limitezi cantitatea de mâncare, dar nici nu trebuie să mănânci dacă nu simți nevoia
  • mănâncă într-o atmosferă relaxantă, fără a fi distrasă de altceva
  • pe parcursul aceste diete nu este permis să consumi: produse care conțin zahăr, fructe, legume bogate în amidon, cereale, făinoase, margarină, alcool

În prima etapă poți mânca fără restricții următoarele produse:

  • Toate felurile de carne și pește
  • Fructe de mare (cu un conținut de carbohidrați nu mai mare de 0.5%)
  • Ciuperci
  • Ouă
  • Cașcaval
  • Legume și verdețuri: castraveți, țelină, ghimbir, ridiche, varză, ridiche, ardei, măsline, salată verde, mărar, pătrunjel
  • Uleiuri vegetale naturale, de preferință de măsline, nuci, soia
  • Ce bei? apă minerală, ceai, de preferință verde sau din ierburi, alte băuturi fără carbohidrați

Meniul pentru a doua etapă:

Pe parcursul celei dea doua etape se crește treptat cantitatea de carbohidrați consumată zilnic până la 30 – 60 grame pe zi cu scopul de a găsi cantitatea optimă pentru tine care îți va permite să slăbești. Pentru controlul greutății este recomandat să te cântărești în fiecare zi, de preferință dimineața, înainte de micul dejun.

La această etapă ar trebui să dispară toate simptomele de hipoglicemie: somnolență, slăbiciuni, reducerea performanței de lucru. Atunci când ajungi la greutatea corporală dorită, poți crește treptat cantitatea de carbohidrați consumată. În cea dea doua etapă de asemenea poți adăuga la meniu în cantități moderate legume, fructe de pădure și pâine neagră. Poți consuma alcool în cantități reduse.

 

Dacă din careva motive în timpul celea dea doua etape a dietei Atkins ai încălcat regulile de alimentare, după care kilogramele pierdute au început să revină, este recomandat să începi din nou prima etapă.

Distribuie

Adauga un comentariu


+ 1 = 7

Creare și Promovare SEO Expert