Cum să ţineţi o dietă fără să o luaţi razna

0

dieta de slabireEste greu să vă ţineţi de o dietă. Nimănui nu-i place să se simtă constrâns sau să i se spună că nu poate mânca ce-şi doreşte — cum ar fi o prăjiturică sau o pungă de chipsuri. Apoi au apărut dietele ce vă permit să mâncaţi orice, dar să nu depăşiţi 1 200 calorii pe zi. O prăjiturică poate avea 300 de calorii. Ce veţi face? Veţi începe prin a număra calo­riile. Veţi măsura şi cântări porţiile pentru a avea o evidenţă a caloriilor şi a grăsimilor consumate, veţi ajunge să fiţi obsedate de mesele pe care le luaţi, de ce nu aveţi voie să mâncaţi şi în final veţi pierde numărătoarea, veţi deveni frus­trate, veţi simţi că nu mai puteţi de foame şi veţi renunţa!

Aceasta este marea problemă legată de diete. Nu se armonizează cu stilul vostru de viaţă. Vă forţează să vă con­centraţi asupra mâncării şi ajungeţi vă gândiţi numai la asta.

Nu ar trebui să vă simţiţi constrânse. Nu ar trebui să număraţi caloriile. Singura cale de ţine de o dietă cu uşu­rinţă este să nu vă lăsaţi copleşite de ea, ci să vă simţiţi bine din această cauză. Singura cale ca o dietă să devină uşor de urmat este să priviţi în mod diferit mâncarea şi scopul său.

Analizaţi fiecare porţie de mâncare şi gândiţi-vă ce beneficii vă aduce. Conţine destule proteine ce vă vor ajuta să acumulaţi masă musculară? Conţine suficienţi carbohidraţi pentru a vă da energia de care aveţi nevoie fără a avea dis­poziţii fluctuante? A mânca având un scop vă ajută să evitaţi ingurgitarea mâncării fără ca măcar să simţiţi gustul ei.

Unele persoane se bucură de ideea, experienţa şi luxul de a cina cu adevărat, de a savura cu adevărat mâncăruri ce le gâdilă papilele gustative. Puteţi experimenta şi dum­neavoastră. Puteţi savura mâncarea. Dar nu trebuie să savuraţi mâncăruri grase de fiecare dată. Nu mă refer la ocaziile speciale, ci la dieta pe care o urmaţi zi de zi. Ce aţi mâncat la micul dejun? Ce gustare aţi luat înainte de prânz? Dar la prânz? Aţi mâncat ceva sănătos după-amiază? Dar la cină? Vă voi arăta cum vă poate ajuta mâncarea. Este foarte simplu.

 

Mesele ar trebui să conţină:

  • Carbohidraţi şi proteine la micul dejun.
  • O gustare înainte de prânz bogată în proteine şi 120 de calorii.
  • Un prânz echilibrat cu proteine şi legume.
  • O gustare de după-amiază bogată în proteine, de 120 de calorii.
  • O cină echilibrată, cu proteine şi legume.

 

Pare a fi multă mâncare, nu-i aşa? Poate pentru unii, da. Cele două gustări vă pot face să credeţi că exageraţi. Dar nu este adevărat. Faptul că vă menţineţi metabolismul activ vă va ajuta să ardeţi caloriile şi să scăpaţi de grăsime. Trebuie să alegeţi gustări cu un conţinut scăzut de grăsimi şi calorii, dar cu un conţinut bogat de proteine. Apoi, încer­caţi să micşoraţi cantitatea de mâncare consumată în tim­pul meselor principale pentru a vă echilibra dieta, dar aveţi grijă să fie totuşi consistente.

Nu bag mâna în foc pentru ghidul alimentar (cunoscut şi sub numele de piramida alimentară), dar cred că este un ghid bun ce vă poate ajuta să faceţi alegeri echilibrate. Piramida alimentară este acel triunghi văzut în secţiune pe care poate l-aţi văzut pe unele ambalaje, cum ar fi cele de pâine şi cereale. S-ar putea să fi observat că piramida nu mai are acelaşi aspect ca înainte, deoarece a fost actuali­zată recent pentru a include chestiunile referitoare la sănă­tate. Piramida a fost un pic înclinată într-o parte şi a fost desenată o scară de-a lungul pantei şi o persoană ce urcă pe ea, subliniind astfel importanţa exerciţiilor fizice pentru un stil de viaţă sănătos. Triunghiul cuprinde şase benzi colorate, fiecare de lăţimi diferite, corespunzând fructelor şi legumelor, cerealelor, proteinelor, grăsimilor, zaharurilor, precum şi doza necesară zilnică. Există şi sfaturi nutriţioniste pentru a vă reaminti să mâncaţi sănătos:

  • Echilibrul şi diversitatea sunt esenţiale.
  • Consumaţi multe fructe, legume şi cereale.
  • Limitaţi consumul de grăsimi şi zahăr.

Stabiliţi-vă ore fixe pentru a lua masa

În urma cercetărilor a reieşit că a aştepta să mâncaţi după ce aţi terminat exerciţiile fizice vă poate motiva corpul să intre în rezerva de grăsime şi să ardă mai multe calorii în timpul exerciţiilor. Pe de altă parte, dacă sunteţi flămânde, mâncaţi! Dacă vă este atât de foame încât să vă simţiţi slăbite, atunci acest lucru vă va încetini şi vă va determina să ardeţi mai puţine calorii.

Ţineţi cont de faptul că acest ghid alimentar nu vă oferă nimic altceva decât sfaturi. Urmaţi-le pe cele care vi se potrivesc vouă şi nevoilor voastre. Nu urmaţi sfaturile care nu vi se potri­vesc. Singurele sfaturi pe care trebuie să le urmaţi cu sfinţenie sunt ale mele, doar de asta aţi cumpărat cartea. Există posibilitatea, chiar dacă studiaţi ghidul alimentar, să nu ştiţi foarte clar ce anume trebuie să mâncaţi. Ce fel de carbohidraţi sunt „buni“ şi care sunt „răi“? Ce grăsimi trebuie evitate şi ce grăsimi pot fi consumate în fiecare zi? Ce fel de zaharuri sunt bune pentru voi şi ce tipuri nu sunt recomandate?

Distribuie

Adauga un comentariu


3 + 5 =

Creare și Promovare SEO Expert