Apa

0

apaHaideţi să vorbim despre un combustibil care este chiar mai important decât mâncarea — apa. Puteţi supravieţui fără mâncare câteva săptămâni, dar fără apă nu puteţi rezista mai mult de trei sau patru zile.

Apa ocupă un procent important din corp — o medie de aproximativ 62% în cazul unui bărbat adult, o medie de aproximativ 51% în cazul unei femei adulte, 71% în cazul unui alergător adult de sex masculin, 70% în cazul unei femei gimnaste şi doar 48% în cazul femeilor şi bărbaţilor obezi. Apa este prezentă în absolut fiecare celulă din corpul vostru, începând cu pielea şi terminând cu tendoa­nele. Apa este esenţială pentru a elimina toxinele din orga­nism. Menţine constantă temperatura corpului şi astfel previne supraîncălzirea (unul dintre motivele pentru care transpiraţi este acela că trebuie să eliberaţi căldura) sau hipotermia. Apa acţionează ca o pernă pentru organele voastre astfel încât să nu se lovească între ele şi să nu se producă o ruptură în timpul programului vostru zilnic. Apa ajută sistemul digestiv să proceseze eficient mâncarea, extrăgând nutrienţii de bază, digerând mâncarea şi sepa­rând deşeurile. Muşchii voştri depind de apă pentru a se menţine lubrifiaţi şi a nu face crampe. Apa este esenţială pentru energie. Gândiţi în felul următor: cu cât beţi mai multă apă, cu atât veţi avea mai multă energie, cu atât veţi face mai multe exerciţii fizice şi cu atât mai multe calorii veţi arde şi astfel cu atât mai repede veţi slăbi!

Cum ştiţi dacă vă este sete cu adevărat? Ei bine, dacă simţiţi că vă este sete, înseamnă deja că sunteţi însetate şi începe să se instaleze deshidratarea. Corpul vostru nu vă atenţionează că aveţi nevoie de apă decât atunci când deja este prea târziu. Pentru a evita deshidratarea, beţi apă mereu! Problema legată de deshidratare este că uneori e dificil să realizăm că acest lucru se întâmplă. Aţi putea crede că vă este foame şi astfel luaţi o gustare plină de calorii, când de fapt corpul vostru are nevoie disperată de apă (poate din acest motiv alegeţi să mâncaţi pepene roşu sau un alt aliment cu conţinut ridicat de apă). Dacă vă este foame, mai întâi beţi un pahar cu apă. Aşteptaţi câteva minute, pentru ca apa să se absoarbă. Apoi, decideţi dacă vă este de fapt foame sau corpul vostru doar avea nevoie de apă.

Este o idee bună să beţi un pahar cu apă înainte de fiecare masă. Apa este o metodă foarte bună de a vă umple o parte din stomac. Din moment ce a mânca până simţim că explodăm este o problemă pentru atât de mulţi oameni, acesta este un mod rapid şi uşor de a vă umple stomacul.

Puteţi pierde un sfert din cantitatea de apă din organism în timpul unei sesiuni de exerciţii fizice. Puteţi pierde până la o jumătate de litru de apă prin transpiraţia de la picioare în timpul unei singure zile! Din această cauză, trebuie să beţi cel puţin 8 pahare de apă pe zi (mai mult de 8 pahare pentru acele persoane implicate în activităţi fizice intense). Pierdeţi apă în mod natural pe tot parcursul zilei fără să vă daţi seama. De fiecare dată când expiraţi, o cantitate mică de apă se pierde (gândiţi-vă la aburul pe care îl vedeţi pe pahar atunci când respiraţi în el). Apa iese încet şi discret prin porii voştri.

Ţineţi cont că există sute de mii de pori pe toată supra­faţa corpului vostru şi din fiecare curge transpiraţie. Atunci când faceţi sport în aer liber, datorită aerului curat şi vân­tului, vi se pare că transpiraţi mai puţin decât atunci când faceţi exerciţii într-o sală de sport, dar asta nu înseamnă că transpiraţia este mai lentă. Doar că dispare în aer mai repede, înainte să realizaţi acest lucru. În plus faţă de eliminarea apei, transpiraţia secretă toxine de care corpul vostru trebuie să scape pentru a vă menţine sănătoase. Deci mai există un motiv pentru a transpira mult — detoxifierea!

Transpiraţia este una dintre cauzele principale pentru pierderea apei din corp. Dar o sesiune istovitoare de exer­ciţii fizice determină apariţia transpiraţiei şi în alte moduri — în timpul exerciţiilor respiraţi mai profund şi mai rapid, cres­când astfel cantitatea de apă pierdută.

În concluzie, hidrataţi-vă!

Pentru a evita deshidratarea este important să beţi cel puţin un pahar cu apă cu o oră înainte de a începe exerciţi­ile fizice. Astfel, organismul are timp să absoarbă apa şi să evitaţi acea senzaţie neplăcută de stomac plin. Apoi, cu 30 de minute înainte de a începe exerciţiile, mai beţi un pahar cu apă.

Nu beţi prea multă apă înainte de a începe antrenamentul şi aşteptaţi un timp scurt până să vă puneţi în mişcare, pentru ca apa să înceapă să fie digerată. Pe tot parcursul sesiunii de exerciţii fizice, beţi câteva guri de apă la fiecare 20 de minute pentru a completa apa pierdută în mod natural. După ce aţi încheiat sesiunea de exerciţii, beţi alte două pahare de apă pentru a vă rehidrata.

Vă voi prezenta în continuare o listă cu ce anume este bine să beţi şi ce anume trebuie să evitaţi.

  • Recomandat: Apă, ceai (verde, negru sau alb), vin roşu (cu moderaţie — nu pentru hidratare).
  • Acceptabil: Cafea neagră, băuturi răcoritoare fără zahăr (cu moderaţie), sucuri de fructe 100% naturale, vin alb, bere slabă.
  • Nerecomandat: Sucuri cu conţinut de fruct de 10% (restul de 90% este zahăr), băuturi alcoolice tari, bău­turi răcoritoare acidulate.
Distribuie

Adauga un comentariu


6 + = 13

Creare și Promovare SEO Expert