Alimente de care să vă feriţi

0

cafeaPoate credeţi că marea majoritate a alimentelor pe care alegeţi să le consumaţi zilnic sunt sănătoase sau cel puţin inofensive. Dar aveţi grijă la unele lucruri mai puţin cunos­cute care vă îngraşă şi vă scad energia.

Băuturile acidulate

Încercaţi să evitaţi consumul de băuturi acidulate, chiar şi cele fără zahăr. Băuturile fără zahăr pot să nu conţină calorii, dar sunt extrem de dulci. Nu uitaţi că încercăm să vă schimbăm obiceiurile alimentare. Dacă veţi scoate din dieta voastră zaharurile şi îndulcitorii (cum ar fi cei din compoziţia băuturilor fără zahăr), nevoia voastră de dulce se va reduce şi la un moment dat va dispărea cu totul. Dacă veţi continua să vă alimentaţi pofta de ceva dulce, chiar şi consumând dulciuri fără calorii, nu va fi benefic pentru noua voastră ati­tudine. Da, este adevărat că băuturile acidulate fără calorii vă pot face să vă doriţi ceva dulce mai târziu, încurajându-vă să cedaţi tentaţiei.

Sare

Minimalizaţi consumul de sare. Suntem obişnuiţi să punem prea multă sare în mâncare. Condimentăm la gătit şi apoi mai presărăm sare şi când mâncăm. Scopul sării este de a pune în evidenţă savoarea naturală a ingredientelor sănă­toase. Problema este că atunci când punem prea multă sare, nu facem altceva decât să mascăm savoarea mân­cării deoarece ne amorţim limba. Un alt efect al sării în exces este balonarea. Sarea vă poate balona deoarece favorizează retenţia de apă în organism. Unele femei sunt mai sensibile la sare decât altele. Puteţi să vă testaţi dorinţa de a consuma sare abţinându-vă de la consumul acesteia timp de o săptămână. În primele zile s-ar putea ca mân­carea să vi se pară fadă, dar în momentul în care papilele gustative se obişnuiesc, savorile naturale ale mâncărurilor vor ieşi din nou la iveală. Cea mai bună cale de a duce la bun sfârşit acest test este să evitaţi restaurantele, se ştie foarte bine că în mâncarea de la restaurant se pune prea multă sare. Apoi, după o săptămână, reluaţi-vă vechile obi­ceiuri şi veţi simţi o diferenţă semnificativă. Veţi fi convinse că tot ce mâncaţi este prea sărat. Asta până când rugaţi o prietenă care nu a urmat dieta voastră fără sare să guste din mâncare şi ea se va jura că are un gust normal. Apoi reveniţi la dieta voastră cu un consum redus de sare înainte ca limba să amorţească din nou şi să simţiţi nevoia de mai multă sare pentru a da savoare mâncării.

Opriţi îngrăşarea cu 1 kg pe an

Multe dintre noi ne îngrăşăm în mod natural cu un kilogram pe an. Puteţi preveni acest lucru lăsând în farfurie ultimele trei îmbucături de mâncare la fiecare masă — echivalentul a aproximativ o sută de calorii. Scădeţi aceste multe calorii inutile din calculul pe care îl faceţi zilnic şi nu vă veţi îngrăşa cu un kilogram pe an datorită înaintării în vârstă.

Suc de fructe

Sucurile de fructe din comerţ sunt la fel de rele precum băuturile acidulate cu zahăr. De ce? Citiţi eticheta. Dacă sucul vostru preferat conţine „10% suc de fructe“, asta înseamnă că restul de 90% este zahăr şi apă. Cumpăraţi doar sucuri 100% naturale. Chiar şi pe acestea ar trebui să le diluaţi cu apă pentru a minimaliza gustul dulce şi plin de calorii. Da, fructele sunt bune pentru sănătatea voastră, dar în forma concentrată de suc fără fibre, acesta conţine multe calorii şi carbohidraţi.

Cafea

Dacă nu puteţi funcţiona fără cafea înseamnă că sunteţi la fel ca aproximativ 50% dintre americanii care beau cafea în mod regulat. În timp ce chestiunea legată de beneficiile consumului de cafea este discutabilă (cel puţin nu vă face rău dacă o consumaţi cu moderaţie), cafeaua este modifi­cată în funcţie de ce se adaugă în ea — zahăr, lapte, smân­tână, ciocolată, frişcă şi aşa mai departe. O cafea mocha poate conţine până la 40 de grame de grăsime şi 500 de calorii! Mai mult decât o masă. Dacă nu puteţi renunţa la obiceiul de a bea cafea, nu-i nici o problemă, dar măcar încercaţi să reduceţi consumul la una-două căni doar în timpul dimineţii şi dacă nu o puteţi bea simplă, renunţaţi la frişcă, zahăr şi încercaţi lapte degresat şi îndulcitor.

Condimente

Unele dintre condimentele prezentate în continuare sunt clasificate în moduri total neaşteptate pentru voi. Dar ţineţi minte că nu conţinutul de grăsimi este singurul factor. Prea multă sare sau zahăr poate transforma un condiment apa­rent inofensiv într-unul „acceptabil“ sau „rău“. De exemplu, ketchupul şi aromele nu conţin grăsimi, dar au în schimb o concentraţie mare de zahăr şi sare. Sosul pesto este preparat din ierburi proaspete, dar conţine mult ulei. Sosul de soia nu conţine grăsimi şi este preparat din boabe de soia, dar aroma sa puternică este scoasă în evidenţă prin adăugarea unei cantităţi mari de sare.

  • Bune: oţet balsamic, piper negru, piper cayenne, usturoi, ghimbir, ierburi aromatice/mirodenii (şi proas­pete şi uscate), hrean, sos iute, humus, muştar, sos pentru salată (fără grăsimi), salsa
  • Acceptabil: sos barbecue, ketchup, sirop de arţar pur (marea majoritate a siropurilor de arţar din comerţ sunt de fapt o combinaţie dintre sirop de fructoză din porumb şi apă; siropul de arţar autentic este obţinut de la copacii de arţar şi este etichetat ca atare), sos pesto, arome, sos pentru salată (cu un conţinut scăzut de grăsimi), sare, sos de soia
  • Rele: sirop de arţar neautentic, maioneză, sos pentru salată (cu grăsimi), zahăr
Distribuie

Adauga un comentariu


6 + = 7

Creare și Promovare SEO Expert